Sunday 22 April 2012

ceritera Bandung ♥part2♥



jom sambung crite time kat Bandung..


Day 3 (10 April 2012)


hari ni kitaorg gerak awal..dalam kul 7.30 kalau tak silap..sebab kitaorg nak pegi Kawah Putih..Kawah putih ni jauh jgk laa ngan hotel tempat kitaorg menginap tu..lebih kurang dua jam p'jalanannye..


time kitaorg sampai kat sini, sejuuukkk sgt2...air kat toilet tu cam ais yg br cair je..tp i like..hehe..dh laa pemandangan nye cantik dan unik..subhanallah..besar nye kekuasaan Allah itu..


kami yg kesejukan

sharifah dan shahirah

pemandangan sekitar kawah putih


dengan mas hendra..tour guide kami yg baik sgt..


jom melompat

next place is kampoeng strawberry..kat sini cantik sgt kawasan die..sejuk..macam cameron highland je rse..tapi yg paling bes nye, hrge strawberry kat sini murah sgt2..sekilo Rp 35000 atau RM 11.80..b'baloi2 sgt..tapi aku beli sikit je..Rp 5000..tu pun xabis mkn sbb xsempat n lupa pasal kewujudan buah itu lepas dh pegi tmpt2 len..hee..m'bazir je kan..huhu..

kampoeng strawberry






muke excited makan strawberry tak basuh

hasil kutipan aku dan az yg b'harga RM 3.40

lepas dh penat kutip strawberi2 ni, p'jalanan diteruskan ke cibaduyut plak..cibaduyut ni famous ngan jualan kasut dan beg..sempat la jugak aku beli sandal sepasang..purple gitu sandal i..haha..maklum laa wrne feveret kan..:D


malam tu kitaorang dinner makan bakso..xsah laa kan kalau pergi indon x makan bakso..hee..


aku order yahun manis baso sapi..tapi sayang nye, tekak aku cm xbrape nak boleh terima laa baso itu..huhu..kesudahan nya balik hotel menggagau aku cari roti plak..hihi..

lps makan tu kitaorg terus je balik hotel..penat sgt..xlarat dh nak jalan2 lg..

Day 4 (11 April 2012)

Untuk hari ke empat ni, aktiviti kitaorg lebih berilmiah laa sikit..dh xshopping2 lg dh.. kitaorang buat lawatan ke Institut Teknologi Bandung (ITB)..klu kat sne ITB tu diaorg sebut 'ee te be'..klu kite sebut ITB, diaorg xtau pun kat mne tmpt tu..:)

kat ITB ni kitaorg just melawat lab2 kat fakulti kejuruteraan kimia mereka n pusing2 kawasan ITB tu..

sekitar ITB


dengan kawan2 dari kos teknik kimia aka kejuruteraan kimia kat ITB

main entrance of ITB

terima kasih kerana sudi meluangkan masa utk kami..:)

lepas kat ITB tu kitaorg jalan kaki ke Gossip Factory Outlet..pusing2 kat sne dlm sejam, pastu balik hotel rehat..time balik hotel tu kitaorg naik angkut..pengalaman 1st time nek angkut..bes tp takut kalau nak naik sorang2..lepas maghrib kitaorg kuar pi dinner naik angkut jugak..


sbnrnye, ade peristiwa yg b'laku time dinner kitaorg ni..hehe..mula2 tu, kitaorg pegi la satu restoran tu..dgn konfiden nye kami semua melangkah masuk n siap pilih2 meja lg nak duk kat dalam atau luar..ade gk yg sempat b'posing kat kolam kecil yg ade kat sne..pastu duduk la kat meja n laju je kitaorg bukak menu tu..sekali zappppp aku t'pandang perkataan FROG dlm banyak2 menu tu...terus aku loya n rasa nak t'muntah time tu jgk...cepat2 aku diam n pandang meja je xnak order..pastu diaorg pelik laa ngn aku n tanya kenapa..aku ngn rasa b'salah nye cite la yg aku ternampak p'kataan tu dlm menu..terus automatik semua tutup menu n tak nak makan..huhu..last2 kitaorg tukar tempat makan..diaorg mkn pizza..aku, sakinah n lecturer makan nasi kat kedai atas pizza tu..malam tu dapat laa merasa makan pisang keju yg dh lama diidam-idamkan ngn es campur..sedaaappp...mne ntah nak cari kat malaysia ni..:(


tempat kejadian..haha


lps mkn, dh kul 9lebih..so, semua kdai dh tutup kat sne..nmpk nye kne balik hotel je laa..dpt laa rehat awal mlm tu..


tamat crite utk hari ketiga dan keempat..utk dua hari yg last tu, tunggu next entry yep..tq sbb sudi bce my entry yg panjang meleret ni..:)

0 comments :