Wednesday 20 June 2012

berakhirnya tahun 4


Assalamualaikum..

Alhamdulillah..5 hari yg lalu, aku dh selamat menduduki final exam utk paper terakhir utk degree aku ni..semoga result yg bakal aku dapat nanti adalah sesuatu yg menggembirakan aku dan org2 yg aku sayang..tak dapat 4flat pun xpe, asalkan insya Allah aku dapat konvo bulan 10 nanti..

so, sekarang ni just tinggal 2 hari je lg utk aku m'habiskan masa b'sama2 rakan2 seperjuangan aku ni sbb ari jumaat nnt dah ramai yg balik..lepas ni, mungkin kami dah x dapat nak b'jumpa lg..ye la, masing2 dah ade haluan hidup masing2..ade yg dah start bekerja, ade yg nak bertunang, dan ade jgk yg akan membina mahligai bahagia bersama insan yg mereka sayang..pape pun, semoga hanya yang terbaik utk anda semua..

dan aku pun b'harap yg terbaik akan berlaku dlm hidup aku ni..in the age of 22 years old, but i feel i have nothing..no money, no career, no lover..feel like loser..ble dgr kawan2 dh dpt kerja, rse wow best nye, dh nak kerja..ble dgr kawan2 nak kawin n bertunang, wow untung laa die, aku ni bayang pun xnampak lagi..haha..but, insya Allah it just the beginning of my life..aku tau apa yg aku nak dlm hidup ni..so, aku perlu berkorban utk capai cita2 tu..xpe la lambat skit nak pegang duit sendiri..insya Allah, one fine day, i will..:) 

dan xpe la takde pakwe pun..sbb aku tau calon suami yg mcm mne yg aku nak..perkahwinan bukan sesuatu yg mudah jauh skali utk main2 dan suka2..pengalaman lalu sangat mengajar diri aku ni..and to that someone, thanks a lot ya..kalau awk xbuat cmni kat sy dulu, mungkin sy x jadi mcm sekarang ni..perpisahan dgn awk, banyak mengajar erti ketabahan dan berdikari dalam hidup sy..sy doakan semoga awk bahagia dengan pilihan hati awk.. :) walaupun aku jeles dgn kawan2 yg dh b'temu jodoh masing2, aku sedar yg aku belum b'sedia utk satu komitmen besar itu..sehingga ke saat ini, belum ade seorang insan pun yang mampu mengetuk pintu hati aku..belum ade yg memenuhi ciri2 suami yg aku mahu..bukan lah terlalu memilih, tapi bagi aku biarlah dia insan yang aku mampu cintai dan taat sepenuh hati ku ini..

ape pun, aku hanya hamba Allah yang kerdil...perlu redha sepenuh hati menerima takdir Illahi..insya Allah..:)

0 comments :