Tuesday 15 May 2012

ceritera Bandung ♥part3♥

Assalamualaikum semua..

okey, jom habis kan cerita bandung ni..:)

Day 5 (12 April 2012)

hari kelima pun aktiviti kami agak berilmiah la..pagi2 tu kitaorg ada lawatan ke biofarma..biofarma ni kilang yg produce vaksin..agak besar laa company ni..kat sne just dgr ceramah n penerangan pasal operasi kat kilang ni je..pastu diaorg bawak jalan2 kat sekitar kilang ni..

lawa kawasan company ni..bersih sangat..

lepas tu kitaorang rushing ke ITB plak sbb kitaorang dapat peluang untuk masuk kelas kat ITB tu pukul 11pg..kitaorg just masuk je dlm kls tu..xpaham pun ape yg diajar sbb lecturer die guna bahasa indon..slide pun dlm bhsa indon..kitaorg xdapat tangkap apa yg lecturer tu cakap..tapi satu yg aku perasan lecturer tu banyak puji malaysia n puji Tun Dr Mahathir..bangga je rse time tu..hehe..

yang duduk ketiga dari kanan tu lecturer mereka

besar sgt lecture hall mereka

lepas kelas tu kitaorg pegi lunch kat restoran masakan padang..solat zohor kat sana jugak n terus ke pasar baru..haha..again is pasar baru..tapi kali ni kejap je..dlm 2 jam je pegi pasar baru tu..mmg laju je beli brg2 sbb ni last chance utk beli apa yg xsempat beli sebelum ni..tp frust sbb xbeli ade satu jubah tu..boleh x sy nak pegi sne skali lg? huhu..:(

dlm kul 5.30ptg cmtu kitaorg gerak pegi airport sbb nak hantar lecturer kitaorg yg kena balik awal sehari dari kitaorg ni..lepas tu pegi solat maghrib n dinner..dinner kali ni kitaorg order banyak2..memang makan besar la mlm tu..maklum laa dinner last kat bandung kan..time dinner tu dh ade rasa sayu2 sbb fikir ble la lg aku b'peluang nak dtg negara org ni..

luar restoran

lepas dinner, trus je balik hotel sbb dh lewat dan kedai2 banyak dah tutup..balik hotel kemas2 beg sbb esok pagi2 dh nak check out..

Day 6 (13 April 2012)

last day at bandung..gonna make it the most memorably memories ever..pagi2 lg dh bawak turun semua barang2 n pak supir tolong kitaorg arrange kan barang2 tu dlm van..penuh 1 van tu ngn barang2 kitaorg..duduk pun muat2 je..

lepas dh settle semua hal kat hotel, kitaorang trus pegi Eiger..Eiger ni kedai yg jual barang2 untuk hiking..aku xbeli pape pun kat sne..tengok2 je..

then, kitaorang pegi Kartika Sari..kat sini famous dengan brownies bakar..sedap sgt brownies2 ni..rse cam rugi plak tak beli banyak2..pdhl dh beli 4 hari tu..hehe..

next pegi Factory Outlet dkt jalan Riau..kat sini pun just jalan2 je..xbeli pape sbb xjumpa yg menarik hati..

choice of brownies

one of FO dekat Jalan Riau tu

lepas penat jalan2 kat FO tu kitaorg solat pastu pegi lunch kat kedai area situ jugak..

sangrai restaurant

ayam bakar yg sgt sedap!

es campur..sedap jugak! *rindunye*

dh siap makan2, perjalanan diteruskan ke Trans Studio Bandung plak..Trans studio ni cm kat genting la klu Malaysia n cm USS klu kat singapore..huhu..teringin nye nak pegi USS..insya Allah..:) kat sini, kitaorg xmain pun..just pusing2 n amik gmbr je..

lepas tu sebelum ke airport, kitaorg singgah kat Bali Heaven FO again..as this is the last place that we will go, aku habis kan semua duit kat sini..rembat semua baju2 yg b'kenan..ye la kan, klu balik tukar duit tu kat malaysia rugi la sbb rate die dh jd rendah..alang2 dh tukar tu, guna je la sampai habis..

view dalam Bali Heaven

dan skang tiba laa masa nye utk bye2 bandung..flight kitaorg pukul 7.45mlm wktu bandung..smpai malaysia kul 10.45mlm cmtu..so, b'akhir la trip kami ke bandung..

baru sebulan balik malaysia, rse rindu nak pegi sne lg dh dtg..kepada semua kawan2, thanks a lot ya..i'm having such a memorable moment that will live in my heart forever..thanks a lot cause giving me the likelihood to have such moments..hope that we will have the chance for another vacation later..insya Allah..:)