Thursday 17 May 2012

resonan warna mengikut hari


setelah berkurun2 entry pasal aura warna ni t'peram, so hari ni jom kita sambung untuk 4 hari terus..hihi..

SABTU
Warna yg paling elok dipakai pada hari ni adalah MERAH..mengikut yg sy baca, hari sabtu paling sesuai utk keluar bersosial, b'jumpa rakan2 dan juga saudara mara disamping bersukan..


AHAD
Hari ahad jom kita pakai baju HITAM..hari ni hari yg sesuai untuk beristirehat..Memandangkan hari Ahad mempunyai penyerakkan zarah yang tidak stabil, pakaian berwarna hitam mengelakkan diri kita daripada terdedah kepada gelombang asing yang boleh memudaratkan..


gambar dari sini

ISNIN
Warna PUTIH paling sesuai utk hari Isnin.. Warna putih adalah warna perangsang Kelenjar Pine dan Kelenjar Pitutary. Warna putih akan diserap oleh saraf sekiranya tubuh berada dalam keadaan hening. Salah satu cara untuk mendapatkan keheningan ialah dengan tidur awal. Mereka yang tidak mendapat waktu tidur yang betul akan menjadi lemah semangat, letih dan tidak bersedia menghadapi hari Isnin. Biasanya mereka yang tidak mendapat warna perangsang ini akan merasa malas untuk ke tempat kerja setiap hari Isnin.


SELASA
Okeyh, hari ni sy paling suka..sebab boleh pakai baju wrna feveret..hihi..PURPLE atau PINK..2 2 pun boleh..org yg biasa migrain akan mengalami kelegaan pd hari ni.. Thalamus b'peranan menjaga kasih syg dan p'hayatan.. hari ni hari yg paling sesuai utk beremosi, dan meluahkan perasaan kasih sayang kepada pasangan masing2..:) disebabkan hari ni adalah hari wrna feveret, so gmbr nye banyak la sket yep..hihi..

 



ok, habis jgk entry pasal aura warna ni kan..hihi..till then, bye..:)

p/s : sumber2 gambar adalah dari sini, sini, sini dan sini...sangat cantik..tapi berangan je la dulu kan sbb lambat lg la nak dapat merasa pakai baju cmni..huhu..:D

0 comments :