Wednesday 2 January 2013

with love to kL ♥


Assalamualaikum sahabat2 yang saya kasihi.. :)

okey, harini saya nak tulis entry pasal trip saya selama seminggu ke Kuala Lumpur haritu..entry ini hanyalah kisah travelog sy sepanjang di sana..hanya untuk kenangan diri sendiri coz insya Allah it will be one of the best memory ever for me and i don't want to forget this memories.. :)

trip kali ni bagi saya amat laa bermakna dan mengujakan..sebab tu saya namakan post kali sebagai "with love to kL"..sebab memang full of love laa..hihi

Sebelum tu, sori sebab entry ni panjang..huhu..klu rajin silakan baca..klu x, abaikan saja..tak penting pun..:)

21/12/2012 (Jumaat)

naik bas lbh kurang kul 1ptg dekat sri putri..thanks roomate sebab hantar sy ke sana..dalam kul 4.15ptg sampai kat hentian serdang..saya turun kat sini..pastu my dear friend zaty datang amik and bawak saya jalan2 kat The Mines..kat sana jumpa k.long..tp jumpa jap je..pastu masing2 dengan haluan masing2..hehe..

kat sini zaty belanja saya makan ni..1st time makan..sedappp...

hot & roll
pas solat maghrib, zaty bawak plak pegi maulana..makan mee rebus ayahnya yang super duper marveolous kat sana..lama kitaorang duk b'bual kat sana sebab xleh balik..kawasan perumahan zaty banjir time tu..hihi..mencabar..

hari ni jugak baby fateemah selamat dilahirkan..anak sedara yang ketiga..Alhamdulillah.. :)

22/12/2012 (Sabtu)

harini pagi2 lagi saya dah bersiap-siap sebab saya sangat2 excited..harini nak jumpa kawan2 yang dah lama sangat x jumpa..sahabat2 yang saya sayang sangat2..dalam kul 10 cmtu gerak pegi UPM..kat sana saya jumpa iduanis..pastu saya,iduanis ngan adiknya nek ktm pegi sogo..dah janji ngan k.zie nak jumpa kat sogo..

lebih kurang kul 1 lebih, k.zie sampai..ingatkan reunion kami sampai sini je..tapi tetiba k.zie tanya xnak jumpa pokkem ko?haaa, ape lg kan..mesti laa nak..then, start la deal2 cari tmpt yg sesuai..in the mean time, kitaorg  solat n lunch dlu kt sni..pastu pusing2 jalan TAR..

kul 4.30ptg, kami gerak pegi jumpa pokkem..janji nya jumpa kat Citta Mall..so, terus je la jumpa kat sana..sampai sana solat asar then pusing2 beli chatime ngan cupcake kat wondermilk..byk surprise berlaku kat citta mall ni..first nye,tetiba ada orang decided nak belanja kami makan steamboat malam tu..ape lagi kan, kami on je..second, ain kol cakap nak jumpa sebelum sy balik johor..huhu..terharu..third, apih muncul kat citta mall ni..hahaha..memang reunion sungguh la kali ni..

dalam 6.30 ptg kitaorang berenam pun gerak la nak gi makan steamboat kat maeps upm serdang..tapi nya kereta yang saya naik makan langsat la plop..hahaha..yang 1 kereta tu sampai cerah lg..kitaorang sampai dh nak dkt kul 8 rasa nya..hihi..xpe la kan..jauh perjalanan luas pemandangan.. :p

lama kitaorang ber'steamboat' malam tu..sampai kul 10 lebih rase nya..lepas tu, pokkem dengan baik hatinya bawa kitaorang pusing2 putrajaya plak..time ni apih dah balik dulu sebab dia ada hal..memang rasa cam pelancong laa seharian hari ni..hehe

saya sayang anda semua selamanya ♥

kat putrajaya..cantikkan lampu kat belakang tu.. :)
lepas amik gmbr skit2 kat putrajaya tu, pokkem anta saya ngan iduanis balik upm..malam tu saya bermalam kat upm..sampai je bilik, terus bukak sesi luahan perasaan..sampai kul brapa ntah baru abis sesi tu..haha..k.long dah tau banyak dah rahsia saya skang ni..

23/12/2012 (Ahad)

harini plak saya pegi wedding kawan saya kat putrajaya..alhamdulillah, yam selamat bertemu dengan jodoh nya..semoga awak bahagia dunia akhirat dengan suami tercinta.. :)

Si pengantin yang sangat cantik..tahniah yam! :)

lepas wedding tu pusing2 area kajang..pastu balik shah alam umah kakak mida..malam nya lepas dinner mida hantar balik umah abang..najlaa ngan azack pun balik umah abang jugak..

24/12/2012 (Isnin)

Hari ke empat kat kL..harini saya, najlaa dan azack pegi berjaya times square je..seharian duk pusing2 BTS sampai lenguh kaki..haha..lunch kali ni kitaorg try vivo..not bad laa for me..

air yg paling kanan tu paling sedap

my lunch

Photo: Jalan2

sebelum balik tu, tetiba terasa nak makan crepe2u ni..sedappp sangat..

crepe2u ice cream..nyumnyum
25/12/2012 (Selasa)

Hari ni pun hari yang paling menggembirakan sepanjang holiday kali ni..sebab hari ni saya jumpa ain..rumate saya time kat mrsm pc..dah 5 tahun tak jumpa..akhirnya harini dapat jumpa..happy sangat..macam x percaya je..huhu..jumpa ain kali ni kat sunway pyramid..thanks sangat2 kat 'awak' yang tolong amik saya kat umah abang dan bawak saya ke sana harini..I owe you a lot..nanti datang johor, saya bayar balik ye..insya Allah..:))

lunch harini kitaorang makan kat manhattan fish market..and again, thanks awak sebab belanja kami..

lepas lunch, kami decide nak tgk wayang..tp klu nak tgk wayang kat sunway pyramid ni paham2 jer laa kan...ramai giler orang..so, kitaorang pegi shah alam..tengok kat space u8..haha..aman damai sebab tak ramai orang kat sini..kali ni kitaorang tengok crite CZ12..serius best cite ni..klakar sangat2..:)

lepas solat maghrib, hantar ain kat rumah dia..pastu kami pegi subang bestari jap sebab nak amik barang..tapiii nye, xjadi kejap pun sebab 'makan langsat' banyak sgt..b'pusing2 cari rumah kat subang bestari tu..haha..kenangan sungguh..dah amik barang tu, terus pegi rumah uncle dia nak hantar barang tu..tapi uncle xde..so, terus je dia hantar saya balik umah abang..

*sedih sebab dah balik rumah baru teringat yang sekeping gambar pun x amik harini..hurmmm.. :(

26,27/12/2012 (Rabu,Khamis)

2 hari ni saya duk umah abang je..jadi penjaga budak kecik..hehe..main2 dengan maryam dan fateemah je..hehe..hari khamis tu pegi prince court..sebab baby fateemah ngan maryam ada check up kat sana.. :)

Photo: Buat2 tdo hug adik. #maryam #fateemah
Maryam ♥ Fateemah

28/12/2012 (Jumaat)

Dan tibalah hari Jumaat..saya balik UTM hari ni..nek bas kul 10.30pg..berat hati sebenar nya nak balik..sebab kalau boleh x nak b'pisah dan jauh dari sahabat2 yang saya sayangi ni..tapi apakan daya kan..saya masih ada misi dan tanggung jawab yg perlu dilaksanakan di bumi utm tercinta ni..dan kembalilah saya ke sini membawa segunung harapan di hati bersama..hanya satu yg saya boleh buat, berdoa kepada Allah semoga dimakbulkan rasa di hati itu.. :) insya Allah, mudah-mudahan..

kepada semua sahabat2 yang terlibat, terima kasih atas layanan anda semua sepanjang saya di sana..terima kasih atas masa, tenaga dan wang yang kamu semua luangkan untuk saya..terima kasih sangat2..dan saya sangat2 menunggu kedatangan anda semua ke sini plak suatu hari nanti..lastly, semoga persahabatan ini kekal abadi selamanya..saya sayang awak semua..♥ ♥ ♥

4 comments :

Izzati Amran said...

awww.terharu. :') nnti kitaorg g johor bwk kitorg plop deh.. :)

azack said...

wah2..sape plak 'awak' tu ye..wonder~ =)

shahirah said...

Izzati : tak sabar tunggu korang dtg johor ni..insya Allah, one fine day kan.. :)

shahirah said...

azack : heee.. :)