Monday 3 December 2012

Wake up shahirah!


Assalamualaikum semua.. :)

Hari ni pagi-pagi lagi saya dah pegi jumpa my sv..sebab hari rabu ritu Dr dah pesan nak saya jumpa beliau hari ni..so, start hari rabu tu saya dah duadapdupdap laa..hehe..dupdapdupdap pun, hari ahad tu baru start study betul-betul and prepare ape2 yang perlu..haha..tapi semalam kul 2.30pagi baru tidur..pastu pagi tadi pun bangun awal..semata-mata nak prepare betul2 tu laa..

so, kul 10 tadi saya pun muncul la kat bilik Dr..tung tang tung tang tung tang discuss ngan Dr, sampai laa conclusion nya and kitaorang decide laa ape2 yang perlu..

and guess what?

sebelum saya keluar bilik Dr tu Dr cakap GOOD....!saya sangat sangat sangat happy laa...rase nak senyum sampai ke telinga time tu jugak...bukan sekali je tau Dr cakap good tu..TIGA kaliiii...haaa, sape tak hepi kan bila kerja yang kita buat tu dihargai.. :))



Nak tau ape rahsia kejayaan hari ni??hee..meh saya share..

sebenarnya last week sy tersangat laa down..banyak sangat masalah..pertamanya, mesin grinder yang saya nak guna tu rosak..pastu, nak jumpa Dr tapi takut sebab tak siapkan task yang Dr bagi..progress pun tak de nak tunjuk kat Dr..time tu plak ade masalah skit dgn sponsor..semua tu mix up and sy sangat stress fikir pasal masalah-masalah ni..Last-last call mak menangis giler-giler tersedu-sedan..buat malu sajor dah besar panjang nangis sebab benda-benda kecil camni ni..haha..tapi ni laa saya..saya akan menangis bila saya terlampau takut dan risau.. ;(

Dalam takut tu, saya tetap jumpa jgk dengan my sv hari rabu lepas..okey je sebenar nya time jumpa tu..sy je yang takut melebih nya..haha..ape daa..

Disebabkan tak nak dah benda yang sama berulang, so saya amik laa pengajaran dari semua tu..lepas jumpa Dr tu, saya tekad yang saya akan try my best untuk fulfill apa yang Dr suruh saya buat lepas ni..apa je task yang Dr suruh, saya akan try buat sehabis baik and berusaha untuk siapkan sebelum deadline nya..Dan, alhamdulillah...berhasil...

So, moral of the story sila prepare betul-betul sebelum nak jumpa sv..dan kita kena yakin yang kita boleh buat kerja tu..jangan mudah cakap tak boleh..kalau sv set the date suruh anta pape, try our best untuk siapkan dan anta kerja-kerja tu on that date..sentiasa berfikiran positif..dan jangan mengelak atau segan nak jumpa dengan sv kita..mak cakap, anggap laa Dr tu macam mak jugak..walaupun mak marah ke ape ke, mak tetap sayang kita..same goes to Dr..kalau Dr tegur apa-apa, terima dengan positif.. :))


sekian bebelan untuk hari ni..till we meet again ya! :)

2 comments :

ninie~ said...

good shahirah..stay strong!!

da lame x jumpe..sbb sy sgt2 busy!!!

shahirah said...

@ninie~ : thank you! haa,jom2 set the date.. :)