Monday 11 November 2013

Splendid Journey - Japan Escape Part 9 : Weekend di Tsukuba


Weekend kali ni (19 Oktober 2013) saya jalan-jalan area Tsukuba center ni je..

Pegi Wonder Rex sebab aim sebenarnya nak cari seterika..Wonder Rex ni sebenarnya kedai barang-barang secondhand..kedai die besar sangat..3 tingkat kalau tak salah..First floor pakaian dan kasut..Second floor handbag dan barang-barang elektrik (rice cooker, heater, microwave, oven etc)..Third floor kebanyakkannya gitar, kamera, dan toys.Tapi sebesar-besar Wonder Rex ni seterika tu tak ada jugak..huhu..

Lepas dah habis pusing-pusing Wonder Rex ni, kitaorang pergi Lala Garden plak..Lala Garden ni dia ada banyak shopping lots..antaranya Uniqlo, Tommy Hilfiger, Daiso dan etc..

Belakang kitaorang tu adalah Lala Garden..





Bangunan tinggi kat belakang tu la Wonder Rex nya..
Lepas dah pusing-pusing Lala Garden tu kitaorang singgah Coco's Restaurant untuk lunch..Saya order pizza yang kat bawah tu share dengan Kak Linda..

Lunch kami..
Petang tu tak de buat apa, saya dengan atiqah pusing-pusing naik basikal pergi masjid..saja je sebenarnya pergi sana sebab nak tengok macam mana masjid kat Tsukuba ni..Dari hostel nak ke masjid ni dalam 20 minit kalau naik basikal..

Ni ruang solat lelaki




Belakang kami tu adalah masjid..


Dari yang saya dengar, bangunan masjid ni dulu-dulu adalah tempat memproses getah..pastu orang Islam kat sini kumpul duit sama-sama dan beli bangunan ni..


Malamnya ada orang pelawa untuk kuar dinner..so, kami join je la..ye la, orang dah ajak join je la kan..nak gi sendiri memang tak dapat la sebab mana ada kenderaan and nak order nanti tak reti..hihi..



Cantikkan kedai dia?
Kedai ni femes dengan makanan nama 'Soba'..Soba tu something yang  macam mi tu..

My dinner..


Geng dinner malam tu.. :)


Makan tak habis..tak leh nak terima..huhu

0 comments :