Friday 1 November 2013

Splendid Journey - Japan Escape Part 7 : Akihabara, Ueno Street dan Tokyo


Ini adalah cerita 12 Oktober 2013 yang lalu..haha..dh hampir tiga minggu baru nak update kat blog kan..maappp..xberkesempatan laa..hihi

Time ni saya pergi jalan-jalan kat akihabara dan sekitar Tokyo..perginya berlima..naik train..tiket train dari tsukuba station ke akihabara adalah 1150yen..so, pergi balik 2300yen..kalau tak salah perjalanannya selama 45 minit..kitaorang naik train yang semi rapid time ni..

Sampai akihabara kebetulan lalu depan katun-katun ni..time ni die ada buat macam pameran la..so, kitaorang pusing-pusing sini jap..tapi sayangnya saya bukanlah peminat katun-katun atau anime..so tengok semua ni macam tak de perasaan la..sebab tak tau kan..haha


Lepas tu semua dah lapar so kitaorang pergi lunch dekat Star kebab ni..sedap sangat kebab kat sini..




My lunch..share dengan adil..sedap!






Lepas dah kenyang makan tu kami teruskan perjalanan la..jalan-jalan teman sorang kawan tu dia nak beli souvenir sebab dah nak balik malaysia dah..


Kat kedai ni byk jual keychain, fridge magnet dan lain-lain yang sesuai dijadikan souvenir..

Orang jepun memang suka main benda alah ni..
Lepas tu kitaorang pegi Ueno street plak..Dari akihabara tu amik train pegi Ueno ni..xingat dah brape harga tiket ni..maybe lebih kurang dalam 160yen kot..

Beli tiket train..

Kami..tengah tunggu train..

Dalam train pun bolehhh..haha



Turun je train tu terus jalan pergi Ameyoko..Ni info pasal Ameyoko ni ye..KLIK SINI..




Banyak sgt jual kasut2 macam ni kat sini..


Menakutkan betul tengok sotong tu..huhu


Kat sini ada kedai yang jual perfume murah..berkenan dengan satu perfume tu..insya Alah ada rezeki nanti nak beli kalau ada peluang datang sini lagi..






Lama jugak kitaorang pusing-pusing kat sana..lenguh kaki ni..rambang mata tengok macam-macam benda ada..haha..

Lepas tu kitaorang decide pergi Tokyo plak..dari sini nak ke tokyo tu kitaorang kena naik train lagi..yang ni harganya 150yen..

Ni beratur nak beli tiket ke tokyo plak..

Tiket train..

Sampai je kat station tu kitaorang naik kat satu tempat ni..tapi lupa dah nama nya ape..kat sini kitaorang boleh nampak overall bandar Tokyo ni la..tapi xde la overall sangat..hehe..


Cantikkan daun-daun kat belakang tu?hidup tau pokok tu..


Tengok ape ntah la tu..
Lepas tu kitaorang pergi kat satu tempat tu dia ade jual macam-macam barang kartun..die ade banyak-banyak kedai..pastu setiap kedai tu fokus kat satu kartun je..kalau kedai tu jual hello kitty, semua barang dalam kedai tu adalah barang hello kitty..tapi saya tak tau la namanya ape tempat tu..antara yang ada adalah doraemon, ultraman, kartun LINE, lego..


Lepas tu semua dah kepenatan..plan nak singgah Asakusa dan Tokyo Skytree pun tak menjadi sebab takut rushing sangat nak kejar train balik tu..lagipun kaki memang dah sakit-sakit tak larat nak jalan dah..so, kitaorang decide untuk balik je la..then terus amik train ke akihabara dan dari akihabara amik train lagi ke tsukuba station..

On the way balik ke tsukuba..pose terakhir untuk trip kali ni.. :)
Makanya berakhir la trip ke tokyo ni..Insya Allah kalau ada kesempatan memang nak pergi lagi ke sana..teringin nak ke Odaiba, Asakusa, Tokyo tower, Tokyo skytree, Harajuku and many more..uwaaa..banyak lagi tempat yang beratur dalam waiting list ni..harap-harap dapat la pergi nanti..Aamiin..


0 comments :