Friday 11 October 2013

Splendid Journey - Japan Escape Part 1 : Short-Term Program at Universiti of Tsukuba


Di saat dan ketika ini, Alhamdulillah..Diberi peluang oleh Allah swt untuk aku bernafas lagi..menghirup udara nyaman di bumi yang sangat asing bagi diri ini..satu tempat yang tidak pernah terfikir untuk aku jejaki..Namun atas izinNya, segala ini terjadi..

SUSTEP

Untuk yang masih tertanya-tanya, mari aku jelaskan.. sekarang ini aku berada di University of Tsukuba.. Untuk tahu lebih lanjut mengenai universiti ni, silakanlah untuk klik DI SINI.. insya Allah paling lama sehingga hujung March 2014 akan berada di sini..semoga sempat la untuk aku tengok bunga sakura nanti..hehe..Datang sini kena belajar masuk kelas present dan amik exam bagai sama macam time undergraduate dlu..bab kene exam tu mmg la x best..haha..tapi layankan je la..

Aku bertolak dari Malaysia 23 September 2013 haritu..kiranye dah hampir 3 minggu la aku kat sini..macam kejap plak rasa dah 3 minggu..huhu..sekarang ni kelas dah start dah.. dah 2 minggu dah pun attend kelas..Alhamdulillah..I'm getting used to everything here..just masalah komunikasi je la yang paling kritikal nya..

Orang-orang kat sini tak guna english sangat..so, sabor je la kalau time bercakap tu..macam itik ngan ayam dah lagaknya..haha..setiap hari aku ade kelas belajar nihongo ni..free of charge..dah la dapat macam-macam materials plak tu diaorang bagi untuk belajar..75 minit sehari..tapi aku dapat attend 3 hari je seminggu sebab 2 hari lagi tu aku ade kelas lain..tapi bagi aku, susah yang amat belaja benda alah ni..sampaikan aku rasa tak nak la belajar..menyakitkan hati je..tapi fikir-fikir balik rase cm rugi dah datang jepun tapi tak belajar bahasanya..huhu..

Hiragana & katakana

Hah, tulis la sampai lebammm huruf-huruf tu..


Erm, rasanya cukup la untuk kali ni kan..lain kali bebel lagi..banyak benda nak cerita sebenarnya..tapi masa mencemburui untuk aku menaip..haha

See you next time yep! :-)

0 comments :